Kvindeliv - Personlig udvikling

Selvbevidst, værdier, relationer, mål

Mental robusthed handler om at blive god til at klare dagens udfordringer i stort og småt, især når livet er svært. Menta­­l robusthed kan anvendes med forskellige formål f.eks.: Blive mere selvbevidst; finde frem til ens egne værdier, og dermed blive i stand til at træffe nogle gode valg; få gode relationer til andre mennesker; at klare opgaver, der er svære; at kunne holde fast i mål, der skal nås; modstå fristelser man ikke har godt af samt forebygge stress & konflikter.

Gruppeforløb_selvudvikling_unge_kvinder_københavn.jpg

Nedenfor kan du læse om, hvad du vil lære under forløbet.

Udvikl dit selvværd, dine styrker og dine positive følelser

Sammenhæng mellem tanker, følelser, krop & handling: Ud fra situationer, som du og de øvrige deltagere kommer med, analyserer du dig frem til, hvilke tanker og følelser du havde i den pågældende situation, hvilke tegn/symptomer bemærkede du i kroppen og hvilken handling/adfærd situationen resulterede i. Reflektioner hos dig og resten af gruppen om, hvordan der kunne være handlet anderledes. En metode til at lære sine tanke-handle mønstre at kende.

Selvværd: Du er din vigtigste brik. Lær at elske dig selv med alle de elementer, du indeholder.

Styrker: Hvor ligger mine styrker?  Få kendskab til dine stærke sider gennem en styrketest, der fortæller, hvilke styrker der kendetegner dig og lær samtidig, hvordan du håndterer dine svage sider.

Positive følelser: Holde et positivt og fleksibelt mindset. Lære at ændre et negativt tankemønster til et positivt.

Relationer: Vigtigheden af at have gode relationer og hvordan de gode relationer både kan flytte dig i den rigtige retning samt give dig et fast fundament.

Få styr på angst, præstationskrav og problemløsning

Angst: Håndtering af angst. Hvorfor kommer den? Hvad kan jeg ændre? Hvordan tackler jeg angstanfald?

Præstationskrav: Rumme og handle på præstationskrav. Forholde sig til og tage ansvar for, hvad og hvor meget man skal yde/præstere i en given situation.

Tanker og problemløsning :  Ændring af tankemønstre. Lære at se mere nuanceret på problemer og blive bedre til at finde på udveje og løsninger.

Lær mindfulness, få en værktøjskasse og gode vaner

Mindfulness og meditation: Øvelser til at slappe af, være nærværende, lade op og give energi.

KRAM: Kost, motion, rygning og alkohol. Døgnrytme og sovevaner.

Værktøjskasse: Lære brugen af den kognitive diamant, mindfulnessøvelser, meditation, sundhed (kost, motion, døgnrytme).